|
Ik zat laatst weer eens op mijn vaste vrije avond, een beetje te apen op de bank, en ik dacht: gooi het erop. Geen idee waarom, maar ik klikte die ene bookmark aan die al jaren in m’n browser staat: https://xxxbabes4u.com/ En eerlijk? Het voelde alsof ik voor het eerst binnenstapte in een digitale huiskamer waar de sfeer meteen goed zat. Geen opgeklopte show, geen nep gedoe, maar gewoon een stel dat bezig was alsof de camera niet eens bestond. Dat is wat me telkens weer pakt: de rauwe echtheid. Je kijkt binnen bij mensen die op dat moment, in hun eigen ritme, iets met je delen. De chat daar schoot vol met mensen die gewoon gezellig deden, de performer las mee, knipoogde, reageerde, en op dat moment was ik geen anonieme kijker meer maar onderdeel van dat kleine universum. Het voelde niet als consumeren, maar als deelnemen. En dat is denk ik de grootste misconceptie over dit soort platformen; het is niet passief, het is juist intens interactief. Je bouwt in een paar minuten een band op die voelt alsof je elkaar al jaren kent, en dat terwijl je aan de andere kant van een scherm zit. Van die avond heb ik nog lang nagenoten, niet omdat er iets schokkends gebeurde, maar omdat ik me even echt verbonden voelde met een ander mens, zonder oordeel, zonder drempel.
|
|